Hatósági bizonyítványok, építéshatóság
A gyorsabb ügyintézés érdekében javasoljuk, hogy telefonon, vagy e-mail-en kérjen időpontot az ügyintézőtől!
Az ügyben eljáró iroda: Építésügyi és Városfejlesztési Iroda
Ügyintéző:
- Illés Zoltán 14-es mellék epiteshatosag@szob.hu
- Nagy Miklós 28-as mellék epiteshatosag@szob.hu
- Zoller Andrea 14-es mellék epiteshatosag@szob.hu
Ügyleírás
Kérelemre, vagy az ingatlan-nyilvántartást vezető első fokú ingatlanügyi hatóság hivatalból folytatott eljárása esetén az OÉNY-ből megismerhető adat, tény, állapot, vagy helyszíni szemle alapján az építésügyi hatóság
- a) a telken építmény meglétére vagy hiányára,
- b) a telken meglévő építmény jogszerűségére
vonatkozó adat, tény igazolása céljából
- a tervezés elősegítése érdekében, vagy
- az ingatlan adataiban bekövetkezett változásnak a külön jogszabályban meghatározottak szerint az ingatlan-nyilvántartásban történő átvezetéséhez hatósági bizonyítványt állít ki.
Lakóépület bontása esetén, ha a bontás nem engedélyköteles a bontás megtörténtét az építésügyi hatóság kérelemre igazolja.
A kérelem tartalmazza:
- az ügyfél nevét, lakcímét vagy székhelyét (ha van: e-mail cím, fax szám, telefonszám)
- az ügyfélnek a hatóság döntésére vonatkozó kifejezett kérelmét,
- az érintett telek címét, helyrajzi számát (az épület meglétének, hiányának igazolása esetén a létének vagy hiányának tényét)
- kérelmező aláírását
Nyomtatványok, letöltendő dokumentumok:
Eljárási illeték: nincs