A gyorsabb ügyintézés érdekében javasoljuk, hogy telefonon, vagy e-mail-en kérjen időpontot az ügyintézőtől!
Az ügyben eljáró iroda: Igazgatási és Adóügyi Iroda
Ügyintéző:
- Márton Marianna (16-os mellék) m.marianna (kukac) szob.hu
Ügyleírás
Szálláshelyet üzemeltetni a szálláshelyre vonatkozó szálláshely-szolgáltatási bejelentéssel lehet, melyről a jegyző értesíti a szakhatóságokat. Szálláshely-üzemeltetési tevékenység csak olyan szálláshelyen folytatható, amely megfelel azon szálláshelytípus szerinti minőségi, műszaki és szolgáltatási követelményeknek, amely tekintetében a szálláshely-szolgáltatási tevékenységet folytatni kívánják.
Egy szálláshelyen csak egy típusú szálláshely-üzemeltetési tevékenység folytatható.
Szálláshely típusok:
- szálloda
- panzió
- kemping
- üdülőháztelep
- közösségi szálláshely
- egyéb szálláshely
- magánszálláshely
- nyaralóhajó-szálláshely
A szálláshely-szolgáltató a szálláshely üzemeltetési tevékenység bejelentését megelőzően, valamint az első minősítést követően háromévente köteles a szálláshely-minősítő szervezet vizsgálatát és értékelését kérni, a szálláshelytípusra vonatkozó követelményekhez igazodó minőségi fokozatba sorolás érdekében.
A szálláshely-minősítési eljárás szabályai minőségi, műszaki és szolgáltatási szempontrendszere a szálláshely-minősítő szervezet elektronikus felületén kerülnek közzétételre, mely alapján a szálláshely-minősítő szervezet vizsgálja különösen a szálláshely műszaki állapotát és felszereltségét illetve a nyújtott szolgáltatások színvonalát.
A szálláshely-szolgáltató a szálláshely-minősítésben bekövetkezett változást követően, valamint a szálláshely-minősítés megújítása során kiállított szálláshely-minősítő szervezet által kiadott minősítő dokumentumot haladéktalanul köteles megküldeni a jegyzőnek.
A szálláshely megszűnését a szálláshely-szolgáltató köteles a jegyzőnek a megszűnést követő nyolc napon belül bejelenteni.
A bejelentést és a kérelmet formanyomtatványon a Szobi Polgármesteri Hivatal Hivatali kapujára (KRID kód: 304102719, rövidített neve: SZOBPH) kell benyújtani.
Az alkalmazott jogszabályok
239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet a szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről, 2005. évi CLXIV. törvény a kereskedelemről, 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról, 2009. évi LXXVI. törvény a szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól, 1990. évi XCIII. törvény az illetékekről.
Szükséges dokumentumok:
A bejelentéshez eredetben csatolni kell:
- nem a kérelmező tulajdonában lévő szálláshely esetében a szálláshely használatának jogcímére vonatkozó igazoló okiratot vagy annak másolatát a tulajdoni lap kivételével,
- haszonélvezet esetében – ha nem a tulajdonos vagy a haszonélvező a szálláshely-szolgáltató – a haszonélvező hozzájárulását igazoló okiratot,
- közös tulajdonban álló szálláshely esetében, ha nem valamennyi tulajdonostárs a szálláshely-szolgáltató, a tulajdonostársak hozzájárulását igazoló okiratot,
- a szálláshelykezelő szoftver meglétét igazoló dokumentumot,
- a szálláshely-minősítő szervezet által kiadott minősítő dokumentumot,
- szálláshely helyszínrajzát.
A jegyző szerzi be: a tulajdonjogot igazoló tulajdoni lapot
Tekintettel az ügyek egyedi jellegére bővebb felvilágosítással az ügyintéző szolgál.
Nyomtatványok, letöltendő dokumentumok:
- bejelentés szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásáról
- bejelentés a szálláshely-szolgáltatási tevékenység adataiban bekövetkező adatváltozásról
- bejelentés szálláshely megszűnéséről
Eljárási illeték: a bejelentés illetéke, az adatokban bekövetkezett változás bejelentése, valamint a megszűnés bejelentése: illetékmentes. Az engedélyezési eljárásban a szakhatóságok közreműködése igazgatási szolgáltatási díjköteles lehet.
Eljárási határidő: 21 nap.